Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

artFANZINE

Interjú: Kurt Cobain - Guitar World (1992)

2014. december 17. - A. Krisztián
20141217_cobain.jpgNéhány hete, november 25-én került sor a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapjára, s ilyen-olyan okokból (amelyeket most nem kívánok részletezni) még mostanában is előkerül egy-egy nyilatkozat, ami némiképp a világnap apropóján téma fontosságára hívja fel a figyelmet. Néhány nappal ezelőtt a Music.Mic-en jelent meg egy poszt, miszerint Kurt Cobain szavai még 23 évvel a halála után is aktuálisabbak, mint valaha. A legendás énekes-gitáros azt nyilatkozta ugyanis: "Az erőszak az egyik legrettenetesebb bűn a Földön, és gyakorlatilag néhány percenként megtörténik. Az erőszakkal foglalkozó csoportokkal az a legnagyobb baj, hogy arra igyekeznek tanítani a nőket, hogyan védjék meg magukat. Sokkal inkább a férfiaknak kellene megtanítani, hogy ne kövessenek el ilyesmit. Hatoljunk le a forrásig, és kezdjük ott a munkát."

 

Noha Cobain gondolataival csak mélységesen egyetérteni tudok, s ezt mindenképp szerettem volna veletek megosztani, a poszt témája azonban most mégis egy interjú 1992-ből, az utolsó, amit a Guitar World vele készített. Egy kicsit szakmás, érezhető, hogy elsősorban nem zenerajongóknak, inkább gitárosoknak készült, de azért érdekes. Viszont ha nincs ez a furcsa apropó, valószínűleg a magazin cikkéig sem jutok el, de hát ilyenek a véletlenek.

 

Az MTV szerint a Nirvana egy metál banda.

 

Semmi baj, verjék csak át magukat. Nem tudok semmit felhozni a Headbanger’s Ball ellen, de azért fura a fejünket az MTV-n látni.

 

Kirk Hammett hatalmas Nirvana rajongó.

 

Ez igazán hízelgő. Nemrég találkoztunk vele, nagyon kedves fickó. Beszélgettünk a Sub Pop szcénáról, a heavy metálról és gitárokról.

 

Ha már szóba kerültek a gitárok. Úgy tűnik te inkább az alsóbb kategóriás modelleket kedveled.

 

Nem kedvelem őket... Ezeket engedhetem meg magamnak. (nevet) Bal kezes vagyok, és nem könnyű ésszerű árú, minőségi bal kezes gitárt találni. De a világ összes gitárja közül a Fender Mustang a kedvencem. De csak kettő fordult meg a kezeim közt.

 

Mitől jönnek be ennyire neked?

 

Olcsók és teljesen céltalanok, szarul szólnak, és nagyon kicsik is. Ezen kívül nem is tartják a hangolást, és ha esetleg a húrnyomást akalod változtatni, le kell engedned a húrokat, és el kell távolítanod a komplett húrlábat. Az ujjaiddal kell tekergetned azokat az apró csavarokat, és remélned, hogy jól becsülted meg, mennyit kell állítani rajtuk. Ha elcseszted, addig kell ismételgetned ezt a procedúrát, míg el nem találod. Akárki is találta fel ezt a gitárt, egy idióta volt.

 

Leo Fender volt az (a legendás Fender Musical Instruments Corporation alapítója - a szerk.).

 

Asszem' most idiótáztam le a halott fickót, Leo Fendert. Ezek után sosem lehetek endorser. (nevet) A Gibson egyébként felajánlott nekünk egy szerződést, de nincs egy olyan Gibson sem, ami tetszene.

 

A Mustang az egyetlen gitárod?

 

Nem, van egy '66-os Jaguar-öm. Ez az a gitár, amit polírozok, és dédelgetek. Senkinek nem engedem még azt sem, hogy hozzáérjen, mikor a közönség közé ugrom. (nevet) Az utóbbi időben koncerteken egy Strat-ot is használok, mert még nem akarom leamortizálni a Mustang-ot. Jobban szeretem a Japánban készült Stratocaster-eket, mert olcsóbbak, és az érintők is kisebbek rajtuk, mint az amerikában gyártott verziókon.

 

Az akusztikus gitár, amin a Polly felvételén játszottál, elég hamisnak tűnik.

 

Az egy 20 dolláros Stella, amit egy ócskásnál vettem. Még azzal sem fáradtam, hogy húrokat cseréljek. (nevet) Alig tartja a hangolást. Igazság szerint még ahhoz is ragasztószalagot kell használnom, hogy a hangolókulcsokat a helyükön tartsam.

 

Figyelembe véve, milyen erőszakosan játszol a gitáron, úgy gondolom, elég kemény húrokat használsz.

 

Igen, és mivel folyton tönkreteszem az erősítőimet, mindig olyat használok, amit az ócskásnál találok. Az ócskaság mindig a legjobb.

 

Mi volt a legutóbbi erősítő, amit tönkretettél?

 

Egy Crown végfok, amit eredetileg PA erősítőnek szántak, de én gitárfejként használtam, mert nem találok olyan erősítőt, ami elég nagy teljesítményű lenne, és mert nem akarok azzal bajlódni, hogy 10 Marshall fejet vonszoljak magam után. Lusta vagyok, szeretem, ha minden egyben van. Előfokként egy Mesa/Boogie van a rendszerben, amin teljesen felcsavarom a középtartományt. Ezen kívül Radio Shack hangszóróim vannak.

 

Mennyire megbízható egy ilyen felszerelés? Nem tűnik túl megbízhatónak, pláne ha azt nézem, mennyit koncerteztek.

 

Egész jó. A hangzás változik minden klubban, ahol jásztunk, de elégedett sosem vagyok. Azt hiszem, a hangzásom nagyrészt a Roland EF-1 torzító pedálomból jön. Úgy ötöt használok el belőlük egy turnén.

 

Kaptál valaha kedvet ahhoz, hogy bíbelődj a tremolóval?

 

Nem. Bárki, aki gitározik tudja, hogy Jimi Hendrix volt az egyetlen, aki képes volt arra, hogy használja a normál tremolót és még a gitárja is hangolásban maradjon. Ezek a cuccok teljesen haszontalanok. Nekem is van a japán Strat gitáromon, de nem használom.

 

Az első albumotok, a Bleach, 600 dollárba került. A Nevermind mennyit kóstállt?

 

(nevet) Nem emlékszem rá, Alzheimer-kórban szenvedek. Légy szíves ne kérdezd meg, mennyirebe került a klipünk, mert az is pokolian elkeserítő. Felkérhettünk volna valami filmszakos diákot is, aki pontosan ilyen jó munkát végzett volna.

 

Forrás: Guitar World

A bejegyzés trackback címe:

https://artfanzine.blog.hu/api/trackback/id/tr926991437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása